söndag 29 oktober 2017

Höstbestyr

Helt otroligt, SMHI hade rätt idag! Det slutade regna och klarnade upp idag vid 13-tiden som utlovat! 
Då passade jag på att oxalsyrabehandla mina fem bisamhällen. Känns rätt skönt att biåret är över faktiskt med tanke på årets usla vår- och sommarväder. Nu ser jag fram emot nästa år som bara kan bli bättre. 



Jag håller även på att färdigställa köksträdgården inför vintern. Grävde upp morötterna och planerar att plantera vitlök på den platsen. 
I början av Augusti sådde jag sockerärter på friland. Om inte sommaren och hösten regnat bort kunde jag nog fått en rätt hyfsad skörd. Istället blev det en handfull små söta baljor. Ärterna står även i full blom men eftersom frost väntas de närmsta dagarna och att vi snart är inne i november kan jag inte vänta mig mer skörd.




Imorgon ska jag försöka hinna med det sista i köksträdgården. Sen är det bara växthuset som ska städas ur och sedan kan vintern komma.

Inga kommentarer: